Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on paź 15, 2021 in Kuchnia i kulinaria |

ABC zdrowego żywienia

ABC zdrowego żywienia

Zdrowe i prawidłowe odżywianie się to jedna z podstawowych czynności wpływających na prawidłowe funkcjonowanie całego naszego organizmu. Co oznacza w ogóle termin ,, zdrowo jeść”? Otóż zdrowo się odżywiać to dostarczać organizmowi wysokiej jakości pokarm w odpowiedniej ilości, czyli takiej, która odpowiada naszemu zapotrzebowaniu.

Podstawowe zasady prawidłowego odżywiania się

Zdrowo się odżywiać nie oznacza tylko spożywać wysokiej jakości produkty w odpowiedniej ilości. To cały szereg innych bardzo istotnych czynników, które mają wpływ na cały ten proces. To także różnorodność potraw oraz ich odpowiednie przygotowanie. Bardzo istotne jest także prawidłowe przechowywanie produktów spożywczych, tak aby zachowały one jak najdłużej świeżość, a tym samym cenne składniki odżywcze. Oto kilka cennych porad jakimi warto się kierować jeśli chcemy poprawić swoje nawyki żywieniowe:

  • wybieraj produkty pochodzenia naturalnego z ekologicznych hodowli
  • spożywaj produkty jak najmniej przetworzone np. zamiast dżemu śliwkowego wybierz surowe świeże śliwki
  • spożywaj produkty sezonowe, wtedy kiedy są świeże i mają jak najwięcej witamin i minerałów
  • spożywaj produkty bogate w błonnik, które reguluje nam perystaltykę jelit i bardzo korzystnie wpływa na pracę układu trawiennego
  • urozmaicaj dietę, nie bazuj cały czas na tych samych produktach, gdyż organizm potrzebuje różnorodności
  • dzień zaczynaj od pożywnego śniadania. Nigdy nie pomijaj tego posiłku bo jest on kluczowy dla prawidłowego funkcjonowania organizmu
  • jedz regularnie. Nie rób zbyt długich przerw między posiłkami.
  • Nie zapominaj o piciu około 2 litrów wody dziennie.

Na co zwrócić uwagę?

Spożywając tłuszcze wybierz te pochodzenia roślinnego, które są źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych ( np. oliwa z oliwek, awokado). Biało dostarczaj w postaci np. jajek czy mięsa z ekologicznych hodowli bądź upraw np. groch, soczewica. W diecie nie może zabraknąć ryb, które są bogatym źródłem witamin i kwasów omega. Węglowodany spożywaj te zdrowe i wartościowe, znajdziesz je w pełnoziarnistym pieczywie, kaszach, ciemnych makaronach czy ryżu.

Zdrowe odżywianie dzieci ma ogromny wpływ na ich rozwój. Organizm w fazie wzrostu i rozwoju potrzebuje cennych witamin i składników odżywczych. Warto wybierać wysokiej jakości produkty , aby dostarczały one organizmowi jak najwięcej cennych składników. Ponadto różnorodność spożywanych pokarmów i dobrze zbilansowana dieta ma tutaj ogromne znaczenie. Jeżeli jesteśmy na diecie, obojętne jaka ona nie jest zasady zdrowego odżywiania się muszą zostać zachowane. Co jeżeli nie wiemy jak ustalić jakie jest nasze zapotrzebowanie energetyczne oraz nie jesteśmy pewni czy nasze nawyki żywieniowe są prawidłowe? Zawsze możemy udać się po poradę do specjalisty w tej dziedzinie, czyli dietetyka. Znajdziemy go niemal w każdym jednym mieście. Pomoże on w ustaleniu nie tylko diety, ale także pokaże jak wprowadzić w życie zdrowe nawyki odżywiania się.

Więcej na stronie https://zdrowystyl.com.pl/zdrowie